دکتر روح الله نجابت با هدف بررسی مشکلات شهر صدرا در شورای اسلامی شهر صدرا حضور یافت
    
تعداد بازدید: 270
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/8/3

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا: در ادامه برگزاری جلسات بررسی و پیگیری مشکلات شهر صدرا،  دکتر روح الله نجابت نماینده مردم  شیراز در مجلس شورای اسلامی با دعوت شهردار و شورای اسلامی در صحن شورا حضور یافت.

در این نشست مشترک ، دکتر نجابت نماینده مردم شریف شهرستان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، دکتر پرنیان شهردار صدرا ، مهندس عزیزی رئیس شورای اسلامی شهر صدرا، خداکرم فیروزمند، مهدی کشاورزی، مجتبی پارسایی،مرتضی زارع،روح الله شجاعیان و آرش محمدی از اعضای شورای اسلامی شهر صدرا و محمدتقی تذروی رئیس شورای اسلامی شهرستان  شیراز و سایر اعضا حضور داشته و در خصوص مشکلات و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر پرنیان شهردار صدرا با بیان اینکه  کارهای خوب و مثبتی در شهر صدرا انجام شده است گفت:  از جمله کارهایی که در همان ابتدا در سال ۹۸ در شهرداری صدرا انجام شده است توجه ویژه به ناوگان حمل و نقل عمومی می باشد.

پرنیان گفت: در زمان ورود اینجانب به شهرداری صدرا، ۶ اتوبوس فعال در ناوگان حمل و نقل شهر صدرا وجود داشت و پنج اتوبوس در مرحله خرید بود که وجوه مربوطه پرداخت نگردیده بود، که این اتوبوس ها در سال ۹۸ خریداری شدند. در مرحله بعد چهار اتوبوس دیگر به سیستم حمل و نقل اضافه گردید. پرنیان اظهار داشت امسال با مساعدت استاندار محترم و نمایندگان مجلس و اعتبارات دولتی ۱۳ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل  اضافه خواهد شد و ۳ اتوبوس هم توسط شهرداری خریداری شده است. تهیه ۱۶ دستگاه اتوبوس در یک سال یک انقلاب در سیستم حمل و نقل صدرا است .

 پرنیان بیان کرد: در زمینه ماشین آلات شهرداری عمرانی صدرا در ابتدا تجهیزات بسیار ناچیزی داشت اما امسال با اختصاص ۳۰ میلیارد بودجه ماشین آلات مورد نیاز پروژه های عمرانی شهر صدرا توسط شهرداری تامین گردیده است. از موارد دیگر مورد نیاز در شهر صدرا ماشین آتش نشانی هیدرولیکی با نردبان بلند بوده است که بودجه آن در اولین بازدید دکتر جعفری معاون وزیر کشور و  مدیرعامل شهرهای جدید از شهر صدرا در قالب یک دستور و اختصاص ۳۰ میلیارد تا حدودی تامین گردیده است.

پرنیان اظهار داشت: برای اولین بار در طول تاریخ شهر صدرا ممیزی املاک انجام شده است. که از این طریق هم تمامی املاک شهر صدرا شناسایی می گردد و هم اینکه با پرداخت عوارض درآمد پایداری برای شهر ایجاد می گردد.همچنین اولین پیاده راه سلامت به طول یک و نیم کیلومتر و عرض ۱۵ متر در شهر صدرا ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و برنامه ریزی برای ساخت دومین پیاده راه سلامت به طول ۶.۵ کیلومتر و عرض ۳۰ به صورت گذر چهارفصل در حال طراحی می باشد.دکتر پرنیان اظهار داشت امروز می توانیم به جرات اعلام کنیم که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا با سلامت کاری بهترین کارکرد خود را ارائه داده است. شهرداری صدرا در فاز دو ۶۵ هزار متر مربع آسفالت و در فاز حدود ۶۰ هزار متر مربع آسفالت انجام داده است.

پرنیان گفت: در حال حاضر در هر نقطه ای از  شهر صدرا قدم بزنید متوجه می شوید یک پروژه عمرانی در حال اجرا می باشد.

مهندس هاشم عزیزی رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات شهر صدرا توسط اعضای شورای شهر آسیب شناسی گردیده است و عمده مشکلات مربوط به برنامه ریزی های دولت در وهله اول می باشد در طراحی شهر جدید صدرا ظرفیت اولیه ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می باشد و تمامی زیرساخت ها متناسب با این جمعیت توسط شرکت عمران در نظر گرفته شده است. عمده مشکلات شهر صدرا مربوط به کمبود زیرساخت ها و افزایش بی رویه جمعیت می باشد. ما از شما به عنوان نماینده مردم در مجلس خواستاریم با توجه به طرح های جدید دولت مربوط به مسکن این موارد گوشزد گردد. عزیزی گفت: برخی از زیرساخت ها همچون آرامستان که از نیازهای اولیه هر شهر می باشد جز وظایف شرکت عمران بوده است که متاسفانه در این سالها احداث نگردیده است توسط شهرداری و شورا و مساعدت فرماندار در حال انجام است.

از دیگر مشکلات شهرهای جدید عدم وجود نماینده قانونی دولت می باشد. مهندس عزیزی گفت: ۹۰ درصد از مردم شهر صدرا خواهان استقلال شهر صدرا می باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا گفت از دیگر مشکلات شهر صدرا عدم استقرار ادارات دولتی در شهر صدرا است. مردم شهر صدرا مظلوم واقع شده اند.

عزیزی گفت از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ساماندهی باغشهر های صدراست که مشکلات بسیاری رو حل خواهد نمود.همچنین وی خواستار توجه ویژه به مشکلات مجموعه باغشهری اهل بیت شد.

خداکرم فیروزمند رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و حقوقی شورای اسلامی شهر صدرا اظهار داشت: ورزش در شهر صدرا بسیار مورد کم توجهی و کم لطفی مسئولین قرار گرفته است. شهر صدرا شهری با جمعیت جوان می باشد اما متولی ورزشی در شهر صدرا وجود ندارد.

وی بیان کرد مسائل فرهنگی در صدرا توسط شهرداری انجام می گردد اگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این امر در صدرا گردد مطمعنا مشکلات فرهنگی صدرا مرتفع خواهد گردید.

مهندس مرتضی زارع رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر  گفت: بحث خاک برداری و ساخت و ساز در کوههای اطراف صدرا که از طریق مجوزهای شرکت عمران انجام می شود باید شفاف سازی گردد.

 مهندس زارع اظهار کرد: در خصوص حوزه سرمایه گذاری و گردشگری شهر صدرا هیچ درآمد پایداری ندارد. ساخت و ساز در شهر صدرا به زودی به مرحله سکون می رسد و شهرداری از درآمد خالی خواهد شد پس از هم اکنون باید به فکر درآمد پایدار به صورت کلان برای اداره شهر و خدمات رسانی به شهروندان باشیم. در این خصوص به این نتیجه رسیدیم که شهربازی با بیست هکتار مساحت در صدرا احداث گردد. اما اجرایی شدن این طرح به اعتبارات ملی نیاز دارد. زارع گفت: درخواستی در خصوص واگذاری ارتفاعات صدرا در پروژه گردشگری بام صدرا به شهرداری، به شرکت عمران ارائه شده است که تا کنون نتیجه ای حاصل نگردیده است.

روح الله شجاعیان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر ضمن ارائه گزارشی از برگزاری جلسات و پروژه های انجام شده و در حال انجام در شهر صدرا گفت: برای صاحب  بخشداری شدن صدرا دو پیشنهاد داریم که باجگاه و قصرقمشه به شهر صدرا اضافه گردد و خدمات متقابلی ارائه شود که بتوانیم بخش را استقرار نماییم

 آرش محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه رشد جمعیت در صدرا تصاعدی می باشد گفت: سرشماری شهر صدرا باید جهت حفظ منافع شهروندان بودجه بندی های آتی بروز گردد.

 مجتبی پارسایی نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و محیط زیست گفت: در بحث جاده قره پیری شیراز به صدرا ما به شدت با عدم همکاری مسئولین شهرداری شیراز مواجه شدیم که صورتجلسه ای با استاندار محترم و شهرداری شیراز داشته ایم که عملی نگردیده است. از شما خواهشمندیم این مورد به صورت ویژه پیگیری گردد. دکتر پارسایی با بیان اینکه در شهر صدرا هیچگونه زیرساخت و شبکه ای بهداشت وجود ندارد در این خصوص هم خواستار رسیدگی کردید.

 مهدی کشاورزی سخنگوی شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی بیان کرد: شهر صدرا پذیرای اقشار کم درآمد می باشد و اقشار آسیب دیده هم صدرا را برای زندگی انتخاب می کنند، خواهشمندم در بحث توزیع اعتبارات دولتی سهمیه ای در خور جمعیت ساکن در صدرا به این شهر اختصاص داده شود تا گره هی از مشکلات بی پایان و آسیب های شهر گشوده شود

 دکتر نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بخاطر نوع دید و دغدغه مندی در خصوص حل مشکلات شهر صدرا گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نماینده باید صدای مردمی باشد که صدای ایشان به جایی نمی‌رسد در خصوص  مباحث مربوط به شهر صدرا با توجه به صحبت های اعضای شورا و عدم پیگیری مسئولین مربوطه و راکد ماندن کارها در حد نامه نگاری، باید دبیرخانه ای تشکلیل گردد با حضور مسئولین اثرگذار استان و مقام های بالاتر جلساتی موضوع گرا برگزار گردد و در هر جلسه یکی از مشکلات شهر صدرا مطرح گردد تا نتیجه مورد نظر حاصل گردد.

کار دبیرخانه ای یعنی با اولویت بندی مشکلات و برگزاری جلسات و انجام پیگیری مستمر امور نتایج مورد نظر حاصل شود.

مهندس تذروی رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز نیز گفت: برای رفع مشکلات هر شهر یا روستا ،پنج مورد فوری  وجود دارد که شامل جاده، آب، اورژانس،درمان و آتش نشانی می باشد و انجام این موارد الزام می باشد. با رسیدگی به این موارد و اولویت دادن این موارد باعث حل شدن بسیاری از مشکلات می شود.

تذروی گفت: مشکلات جاده قره پیری به شیراز باید در اسرع حل گردد. چون این پروژه منافع زیادی برای شیراز و صدرا دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.